Guitar, el

Instrumentet:
Elguitaren har siden 1960’erne været et populært instrument, som kan bruges i utallige sammenhænge indenfor specielt den rytmiske genre. Elguitaren har mange udtryksmuligheder - fra blød jazzguitar til hård rockspade. Så hvis du er til lækre jazzakkorder, svedig blues eller heftige guitarsoloer, så er elguitar måske noget for dig.

Undervisningen:
Vi arbejder med mange forskellige teknikker og stilarter, og du vil få en bred vifte af redskaber indenfor både rytmeguitar og improvisation - bl.a. plekter-teknik, skalaer, voicings, tapping, slideguitar og meget andet. Det giver dig en solid base til at kunne spille i mange forskellige musikalske sammenhænge.

Sammenspil:
Med elguitaren vil du kunne komme til at spille i næsten alle musikskolens rytmiske sammenspilstilbud såsom rockbands, bigbands og skolebands.

Alder:
Du kan gå til guitar fra omkring 2. klasse. Yngre elever kan evt. starte på ukulele, som minder om guitaren men er noget mindre og har færre strenge.

Guitar-starter (2.- 7. kl.):
Skal du starte på guitar er vores guitar-starterhold lige noget for dig!
På holdene er I 4-6 elever, der lærer at spille i fællesskab. Det er både sjovt, hyggeligt og inspirerende at lære at spille sammen med andre.
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris. Se mere om vores guitar-starterhold her.

Andet:
I kan leje en elguitar af musikskolen. Ved køb af instrument anbefales det at elev/forældre snakker med læreren.
OBS Tilbydes også som To generationer-fag, hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER

Guitar, el