Tværfløjte

Tværfløjten hører til træblæsergruppen. Det er dog meget sjældent at støde på en tværfløjte af træ, da de stort set alle fremstilles af sølv - eller forsølves i dag.
Tværfløjten er et decideret melodi-instrument. I symfoniorkestret ligger den ofte øverst og giver lys og glans på den samlede orkesterklang. Den har dog mange forskellige klangfarver, og kan også fremstå både mørk og varm (dybe toner) samt pastelagtig og let (mellemlejet).
Tværfløjten kan bruges til al musik, hvor der er melodi.
Tværfløjten har fået sit navn, fordi den holdes på tværs. Den er således nem at genkende, og den ses ofte på billeder, specielt fra romantikken.
Alle kan lære at spille på tværfløjte, - hvis lysten er til det, og både undervisning og øvning passes.

Fra ca 8 år - Du skal blot være 'stor' nok, så fingrene kan nå alle klapperne.

Tværfløjte-starter (2.-7. kl.)
Skal du starte på tværfløjte er vores Tværfløjte-starterhold lige noget for dig!
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris. Se mere om vores Tværfløjte-starterhold her.

Sammenspil:
Tværfløjtespillere kan være med i SpilOp og andet sammenspil.

Andet: Tilbydes i Hovedgård, Stensballe, Kulturstationen og Torsted også som To generationer-fag, hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER

Tværfløjte

20 min solo
25 min solo695,- kr
25 min solo - for elever over 25 år960,- kr
To generationer815,- kr
Instrumentstarter325,- kr
Opkrævning kommer i E-boks til betaling d. 1. i måneden.