Klassisk ballet

Klassisk ballet - har en lang tradition bag sig, og er samtidig basis for udviklingen af den moderne ballet. På holdene her er det netop den klassiske ballettradition, der er udgangspunktet for undervisningen, og eleverne trænes således i den klassiske ballet, der er blevet lært - og stadig læres, af balletdansere over hele verden.

Udgangspunktet for undervisningen på alle hold i klassisk ballet:
· Fokus på teknik og kropsligt udtryk
· Fællesskab
· Danseglæde

Ballet Uniform: Kom til den første træning i tøj, du kan bevæge dig frit i. Det er en tradition og en del af disciplinen at bære uniform til ballet, men vent venligst med at købe ballettøj, indtil du har hørt, hvad ballet læreren anbefaler.

Forestillinger :Balletskolen har det privilegium at danse to gange om året på Horsens Ny Teater til deres optræden i december og sidst på sæsonen .:-)

Ballet Hold- holdene er inddelt i både alder og niveauer:
6-7 år
7-8 år
9-10 år
Niveau 1 - er for begynder / let øvede - unge og voksne (minimumsalder er 11 år)  - tirsdage 17.40- 18.40 ( gymnastiksalen )
Niveau 2 -  er for øvede/ meget øvede - unge og voksne (minimumsalder er 13 år)   -  onsdage 18.10- 19.30 ( dansesalen )

Unge Dansere Hold 1 og 2 træner to gange om ugen og er delt op efter alder og niveau .
Unge dansere er holdet for dig, som synes ballet er fantastisk! Du er engageret, motiveret og meget dedikeret til at arbejde seriøst med dig selv, og du skal synes, det er sjovt og spændende - og måske lidt hårdt! - at bruge tid på at arbejde intenst for at blive bedre.
Vi træner to gange om ugen, så du får mulighed for nemmere og hurtigere at forbedre din teknik, præstation og dit udtryk.
Hold 1: fra ca. 9 år - let øvede - mindst ét års erfaring med ballet
Hold 2: fra 13+ - voksne - for øvede med mindst 3 års erfaring med ballet

Alder
Fra 6 år og op
OBS: 4-5 årige kan tilmelde sig holdet Dans, som er et begynder-hold, der leder hen til både klassisk ballet og moderne dans.

Andet:
Tåspidstræning - lukket hold, som man kommer på efter anvisning fra læreren

Tid:
Mandag / Tirsdag / Onsdag
36 uger - følger skoleåret - se feriekalender. Der er mulighed for opstart i løbet af skoleåret, hvis der er ledige pladser på holdet

Sted:
Kulturstationen

Lærer:
Caroline Petter

Bemærk:
Ved tilmelding til 2 eller 3 dansehold om ugen er hold nr. 2 og 3 til halv pris. (Gælder kun 2 eller 3 hold - samme elev)

Klassisk ballet