Saxofon

Læs om mulighed for delvis friplads

Saxofon

Saxofonen er blandt de smukkeste instrumenter og betager mange med den bløde klang.
Saxofonen er meget populær og høres ofte i pop, rock og især jazz musik, men også i folkemusik og klassisk musik.

Det er forholdsvis enkelt at lære at spille på saxofon, og der er mulighed for sammenspil i mange varianter.

Det kræver en vis fysik at håndtere saxofonen, men det bliver man vejledt i.
Vi arbejder med blæser-teknik og klang, gehør, rytmer, noder, improvisation og meget andet.

Så det er bare at komme i gang.

Sammenspil
Når du er tilmeldt undervisning vil der være et gratis sammenspils-tilbud. Vi arbejder på at du ret hurtigt kan komme til at spille i et af orkestrene på musikskolen - måske allerede inden der er gået et år. Det kræver at du øver dig dagligt.

Alder:
Du kan begynde at spille, når din fysik er klar. Dine fingre skal være lange nok og saxofonen er lidt tung. Nogle begynder med fordel at spille blokfløjte og skifter så over, når fysikken tillader det.

Sax-starter (2.-7. kl.)
Skal du starte på sax er vores saxofon-starterhold lige noget for dig!
På holdene er I op til 6 elever, der lærer at spille i fællesskab. Det er både sjovt, hyggeligt og inspirerende at lære at spille sammen med andre.
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris. Se mere om vores saxofon-starterhold her.

Anbefalinger:
Du skal have en saxofon af en god kvalitet, og på musikskolen kan du leje en god saxofon. Vent med at købe en saxofon til du har talt med læreren. Rådfør dig også med læreren før udskiftning til en bedre saxofon eller hvis saxofonen skal repareres.

Andet: Tilbydes også som To generationer-fag, hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER