Trækbasun

Læs om mulighed for delvis friplads

Trækbasun

Instrumentet:
De dybe messingblæser-instrumenter har stort set det samme mundstykke. Alle har de en dejlig, rund klang og er uundværlige i mange orkestre, så inden længe er man med i det sociale miljø i et af musikskolens mange bands.
Trækbasun - (eller trombone på engelsk) har ikke har ventiler - som de øvrige - men et træk,hvor du skal lære tonernes forskellige positioner at kende. Det er et super sjovt instrument, der kan lave kraftige, fede toner og glissader, men også spille smukke, ballader og melodier, jazz, pop/rock og klassisk.

Undervisningen:
Vi arbejder med klang og læser noder - fortrinsvis i F-nøgle (med mindre du foretrækker G-nøgle). Repertoiret er blandet rytmisk og klassisk.

Alder:
Fra 8 år.

Sammenspil:
Mulighederne er mange - musikskolens orkestre og bands sukker efter blæsere!

Andet:
Instrumenter kan lejes på musikskolen.

Trækbasun tilbydes også i Kulturstationen som To generationer-fag , hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER