Klassisk ballet

Ballet / Dans - 1 hold
Ved tilmelding til flere hold - pr hold
175,- kr

Klassisk ballet

Klassisk ballet - har en lang tradition bag sig, og er samtidig basis for udviklingen af den moderne ballet. På holdene her er det netop den klassiske ballettradition, der er udgangspunktet for undervisningen, og eleverne trænes således i den klassiske ballet, der er blevet lært - og stadig læres, af balletdansere over hele verden.

Udgangspunktet for undervisningen på alle hold i klassisk ballet:
· Fokus på teknik og kropsligt udtryk
· Fællesskab
· Danseglæde

Ballet Uniform: Kom til den første træning i tøj, du kan bevæge dig frit i. Det er en tradition og en del af disciplinen at bære uniform til ballet, men vent venligst med at købe ballettøj, indtil du har hørt, hvad ballet læreren anbefaler.

Forestillinger: Balletskolen har det privilegium at danse to gange om året på Horsens Ny Teater til deres optræden i december og sidst på sæsonen .:-)

Ballet-holdene er inddelt efter klassetrin - samt efter niveau for elever fra 6. kl. og op:
0.-1. kl.
2.-3. kl.
4.-5. kl.
6. kl. og op -  Ballet Niveau 1
9. kl. og op -  Ballet Niveau  2

Desuden har vi  nogle 'lukkede' hold - for elever, som allerede går til dans:
Unge Dansere Hold 1 og 2 træner to gange om ugen og er delt op efter alder og niveau
Unge dansere er holdet for dig, som synes ballet er fantastisk! Du er engageret, motiveret og meget dedikeret til at arbejde seriøst med dig selv, og du skal synes, det er sjovt og spændende - og måske lidt hårdt! - at bruge tid på at arbejde intenst for at blive bedre.
Vi træner to gange om ugen, så du får mulighed for nemmere og hurtigere at forbedre din teknik, præstation og dit udtryk.
Hold 1: mandag kl. 16.35-17.50 OG onsdag kl. 15.45-16.45
Hold 2: mandag kl. 17.55-18.55 OG onsdag kl. 16.50-18.05
Tåspidstræning - mandag kl. 19.00-19.20
  • OBS: Hvis du har danset klassisk ballet tidligere - og gerne vil ind på et af disse hold skal du kontakte læreren, Caroline Petter på cp@horsensmusikskole.dk / 21 46 51 44

Fra 0. kl. til voksne
OBS: 4-5 årige kan tilmelde sig holdet Dans, som er et begynder-hold, der leder hen til både klassisk ballet og moderne dans.

Tid:
Mandag / Tirsdag / Onsdag
36 uger - følger skoleåret - se feriekalender. Der er mulighed for opstart i løbet af skoleåret, hvis der er ledige pladser på holdet

Sted:
Kulturstationen

Lærer:
Caroline Petter

Bemærk:
Ved tilmelding til 2 eller 3 dansehold (klassisk ballet/moderne dans) om ugen er hold nr. 2 og 3 til halv pris. (Gælder kun 2 eller 3 hold - samme elev)