Tværfløjte-starter (2.-4. kl.)

Opkrævning kommer i E-boks til betaling d. 1. i måneden

Læs om mulighed for delvis friplads

Tværfløjte-starter (2.-4. kl.)

Skal du starte på tværfløjte er vores Tværfløjte-starterhold lige noget for dig!
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris.

Hvis der ikke umiddelbart er et hold, der passer til dig, kan du stadig melde dig til tværfløjte på hold. Tilmeld dig via denne side og vælg ”hold”, så ser vi om vi kan sammensætte et hold til dig

Instrumentet:
Tværfløjten hører til træblæsergruppen. Det er dog meget sjældent at støde på en tværfløjte af træ, da de stort set alle fremstilles af sølv - eller forsølves i dag.
Tværfløjten er et decideret melodi-instrument. I symfoniorkestret ligger den ofte øverst og giver lys og glans på den samlede orkesterklang. Den har dog mange forskellige klangfarver, og kan også fremstå både mørk og varm (dybe toner) samt pastelagtig og let (mellemlejet).
Tværfløjten kan bruges til al musik, hvor der er melodi.
Tværfløjten har fået sit navn, fordi den holdes på tværs. Den er således nem at genkende, og den ses ofte på billeder, specielt fra romantikken.

Du kan leje en tværfløjte af Musikskolen. Det første år på starterhold lejer man instrumentet til ½ pris.

Alle kan lære at spille på tværfløjte, - hvis lysten er til det, og både undervisning og øvning passes.

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte os, for at få råd i forhold til valg af fag. Du kan også bruge supersøgeren øverst på denne side til at fremsøge mulige tilbud i forhold til alder og ønsket undervisningssted.

Ring til kontoret på telefon 76 29 31 05