Skip to the content

Ledige stillinger

Projektkoordinator til Kulturstationen

  • Afdeling: Billedskolen Horsens
  • Arbejdssted:
    Skolegade 7-9
    8700 Horsens
  • Telefon: 2670 4075
  • Kontaktperson: Lasse Schuleit
  • Ansøgningsfrist: 05-04-2021 23:59

Vil du være med til at skabe et fedt sted for kultur, oplevelser og læring for børn og unge? Vil du skabe endnu mere samarbejde mellem kulturskoler og folkeskole? Og vil du medvirke til, at børn og deres familier kan udforske og prøve kræfter med musik, ballet, teater og de visuelle kunstarter? Så er stillingen som projektkoordinator til Kulturstationen noget for dig!

Horsens Kommune og Kulturstationen
Horsens er en populær og hårdtarbejdende Kultur- og eventby. Ved at løfte i flok, har vi opbygget et brand, som en af de stærkeste nationale aktører på kultur- og eventområdet med store kulturinstitutioner og events. Den udvikling skal selvfølgelig fortsættes – men lige så vigtig er hverdagskulturen og de nære kulturelle oplevelser.

Hér står Horsens Kommune klar med en ny satsning; Kulturstationen. Et samlet hus, som rummer byens tre kulturskoler: Horsens Musik- og Balletskole, Billedskolen Horsens og Teaterskolen Komediehuset, og som fremadrettet skal være et samlet, åbent og levende kulturhus for børn og unge i Horsens.

Alle tre kulturskoler er velplaceret på landkortet som nogle af de fremmeste i forhold til børn og unges læring inden for kunst og kultur. Så der er meget at bygge videre på, når de tre kulturskoler i fællesskab står bag den nye Kulturstation. På Kulturstationen er hverdagskulturen det centrale – hér kan børn i alle aldre komme forbi og få gode oplevelser med kunst og kultur. Samtidig skal Kulturstationen styrke samarbejdet på tværs af kultur og folkeskole/daginstitutioner.

Koordinatorens opgaver
Som projektkoordinator er din primære opgave at få weekenderne til at ”eksplodere” med liv og kulturelle oplevelser. Du skal skabe og arrangere et spændende aktivitetsprogram, der skal være rygraden på Kulturstationen. Det faglige indhold leveres i samarbejde med kulturskolerne og forskellige aktører, mens planlægning, PR, gennemførelse og bemanding skal ledes af dig som koordinator.

Et led i Kulturstationens fremtidige rolle er at skabe endnu mere samarbejde med folkeskoler og daginstitutioner. Her er opgaven at bygge bro og skabe forudsætningerne for, at skoler og daginstitutioner i højere grad anvender, og drager nytte af, Kulturstationens muligheder rent pædagogisk.

For at Kulturstationen bliver en succes, skal der både være aktiviteter og liv. Det kræver synlighed omkring de aktiviteter og muligheder, der er på stedet, så flest mulige horsensianere får kendskab til og erfaring med Kulturstationen. Du får derfor til opgave at udforme en omfattende formidlings- og kommunikationsplan, som skal informere om tilbud og muligheder; ligesom de gode historier skal fortælles. Når aktiviteterne er i gang, vil du som koordinatoren også ofte være til stede for at vejlede, støtte og lede slagets gang.

Der skal løbende fundraises midler til særlige aktiviteter og nye ideer. Derfor er en del af jobbet også at arbejde med, at der rejses midler ved eks. fondsansøgninger.

Koordinatorens profil
Din faglige og uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende; det handler om den rette person!

Du skal brænde for Kulturstations-projektet. Du skal med din energi og iderigdom give projektet endnu et boost, og du skal både kunne planlægge og være til stede, så det hele spiller, når det går løs. Du har tilegnet dig projekterfaring med at koordinere og arrangere kulturaktiviteter enten via job eller frivilligt arbejde. Du har kompetencerne til at få mennesker til at spille sammen, planlægge og strukturere aktiviteter og fikse tingene, hvis det ikke går som planlagt. 

For at lykkes, skal du være en ”do’er”. Initiativ og handlekraft er vigtige personlige kompetencer i jobbet. Du bidrager til udviklingen, samler ideer sammen og fører dem ud i livet. Du skal kunne stille dig på ølkassen og byde velkommen, og også lige hjælpe med at gøre lokalet klar, hvis det kræves.

Der vil være rigtig mange mennesker omkring dig, så du skal være god til at skabe relationer til de mange interessenter. Du skal håndtere de kunstneriske aktører, begå dig på skolen og i daginstitutionen, ligesom du skal være god sammen med børn og deres familier. Det kræver forståelse for børn og unge, som gerne er funderet i kultur eller pædagogik, så dét at skabe aktiviteter med og for målgruppen, er velkendt.

Kommunikation og PR er en vigtig opgave, så kendskab til og erfaring med SoMe og kommunikation generelt er en vigtig forudsætning for at lykkes.

Planlægning og struktur er centralt. Derfor skal du være vant til at anvende eks. Excel eller andre værktøjer, så dine planer og budgetter bliver tydelige og tilgængelige.

Rent uddannelsesmæssigt har du formentlig en akademisk uddannelse inden for kultur, pædagogik eller formidling. Du kan måske også komme med en baggrund som skolelærer, pædagog eller noget helt tredje.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse 1. juni 2021. Løn forhandles på overenskomstmæssige vilkår. Der må påregnes en del aften og weekendarbejde - særligt i den første tid. I din dagligdag vil dine nærmeste samarbejdspartnere være lederne af de tre kulturskolerne, og din arbejdsplads vil fysisk være placeret på Kulturstationen.

Ansøgning og proces
Søg stillingen via Horsens Kommunes jobportal senest 5. april 2021. Vi forventer at holde 1. samtaler 14. april 2021 og 2. samtaler 22. april 2021. Kandidater, der inviteres til 2. samtale, skal være indstillet på at gennemføre et testforløb hos Mindbiz.

Hvis du vil vide mere:
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Kultur- og Eventchef Lasse Schuleit på telefon 2670 4075. Du er også velkommen til fortroligt at henvende dig til partner Poul Mouritsen, Mindbiz på tlf. 2339 7115.