Ny i Musik- & Balletskolen - hvad skal jeg vælge?

Du er altid velkommen til at kontakte os på kontoret, hvor vi gerne vil hjælpe dig med at finde det bedste tilbud til netop dig!

For de yngste fra 0-6 år har vi en række muligheder:
I Babyrytmik, Musik & Leg og Musikspirer leger vi os ind i musikkens verden. Vi har også dansehold for de yngste – her kan du starte fra 4 år.

Der er enkelte instrumenter, du også kan starte på allerede før du kommer i skole. Se mere under klaverstarterholdklaver og violin, hvor vi blandt andet bruger suzukimetoden, der inddrager forældrene i at få en god start på musikundervisningen.

Går du i 0.-2. klasse er der flere steder tilbud om Musikværksted – et hyggeligt musiksamvær, som giver et godt grundlag til at gå videre med musikken. Nogle steder kan du også vælge Musikmaskinen – holdet for dig i 3.-5. klasse, der gerne vil have mere musik.

Kan du lide at synge, kan du tilmelde dig Sangspirerne for 1.-3. klasse, vores kor for 3.-6. klasse eller Sing It Up, som er koret for dig, der er ca. 14 år og op. Du kan også melde dig til sangundervisning som solo eller lille hold.

Har du lyst til at komme i gang med at spille et instrument, er vores instrumentstarterhold for 2.-4. klasse (på nogle fag også for 5.-7. klasse) det oplagte sted at begynde. Her bliver du del af et musikalsk fællesskab med andre, der brænder for det samme som dig. Musikkarrusellen er for dig, der gerne vil prøve flere forskellige instrumenter i løbet af året.

2 generationer er et tilbud til jer, der gerne vil lære at spille sammen på tværs af generationerne. Her går du til undervisning sammen med din mor, far, bedsteforælder eller anden voksen, du kender og har lyst til at spille med. Det er hyggeligt at gå til noget sammen, og så kan man hjælpe hinanden med øvningen hjemme.

Er du glad for at danse, har vi hold for alle aldre fra 4 år og op. I år starter vi et tilbud specielt til drenge på 10-14 år: DrengeDans. Drengene er i øvrigt også velkomne på alle vores andre dansehold!

Har du lyst til at skabe din egen musik kan du melde dig til Sangskrivning eller Musikproduktion, hvor du får redskaber til at udvikle din musiske kreativitet.

Du kan også melde dig til soloundervisning på de mange forskellige instrumenter, eller ønske at komme på små hold ud over de hold, vi har annonceret. Det vælger du, når du tilmelder dig. Du kan vælge instrument efter, hvad der er af muligheder inden for din aldersgruppe eller der hvor du bor eller går i skole - eller efter hvad du synes lyder allerbedst. Voksne er også velkomne til at tilmelde sig, og vil få tilbud plads, hvis vi har ledige tider.

Når du spiller et instrument har du mulighed for gratis at komme med i et eller flere af vores mange sammenspilstilbud

Brug musikken og dansen som ”medicin”: Musik og dans er godt for sjæl og krop. På holdet Musik og Mindfulness for dig, der er 15 år og op, skaber vi ro i sindet gennem arbejdet med musikken. Dans for dig på 60+ holder gang i smidighed og balance, samtidig med at vi har det sjovt og styrker vores ”kreative muskel”. I Lungekoret hygger vi os med sang, som løfter både lungekapaciteten og livskvaliteten.

KOM OG VÆR EN DEL AF VORES FÆLLESSKAB I MUSIK- & BALLETSKOLEN – VI HAR OGSÅ PLADS TIL DIG!