Andreas Pilgaard - trommelærer

Andreas Pilgaard

Horsens Musik- og Balletskole er glade for, at vi har lærere, som er aktive musikere. De kommer med masser af praktisk erfaring, som kan være guld værd i en undervisningssituation. Samtidig har de fingeren på pulsen ift. hvad der rør sig på den danske musikscene. Det er ingen undtagelse med Andreas Pilgaard, som kommer med et smittende humør og et godt drive. Faktisk udkommer hans musik snart også syd for grænsen.
En varm velkomst til Andreas, som ny tromme-underviser.

Thomas Larsen Späth, Musikskoleleder

Andreas
"Jeg er 28 år, og aktiv live-trommeslager i upcoming acts som “iomfro” og “EmmaDop”. Mit eget projekt “between mermaids and me” debuterer i efteråret med en udgivelse på det tyske pladeselskab hfn. Nu er jeg også blevet ansat på Horsens Musik- og Balletskole som trommelærer, hvilket jeg er rigtig glad for. Eleverne kan se frem til en undervisning med elevens eget kunstneriske udtryk i højsædet i et spændingsfelt mellem de traditionelle og de mere elektroniske tilgange til instrumentet.”