Madeleine Fatland Nilsen - klarinetlærer

Madeleine Fatland Nilsen

Vi er superglade for at kunne præsentere Madeleine, som vores nye klarinetlærer. Til samtalen overbeviste hun os både med skøn musik og et vindende væsen. Samtidig er hun tydeligvis en meget dedikeret underviser.
Velkommen til Madeleine på Horsens Musik- og Balletskole.

Thomas Larsen Späth, Musik- og Balletskoleled
er.

Madeleine:
Mit navn er Madeleine og jeg kommer fra en lille landsby ved navn Sande i Norge. Sommeren 2023 blev jeg færdig med min pædagogiske kandidat ved Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus.

Min klarinetrejse startede, da jeg var ti år gammel, og jeg fandt tidligt ud af, at klarinetspil var det, jeg bedst kunne lide. Den smukke lyd af klarinetten og mange forskellige karakterer skifter, fangede min opmærksomhed og gjorde musik, jeg spillede, enormt sjov!

Når jeg ikke underviser, er jeg klarinettist i Aarhus Kammerorkester. Jeg har også spillet saxofon i mange år, bl.a. i kvartet og orkester. Klaveret er også et instrument, jeg har glæde af at spille.

Musik for mig er at lytte, føle og drømme, og jeg synes det er fedt at det kan bruges som et fælles sprog over hele verden.