Guitar, akustisk

25 min solo - for elever over 25 år960,- kr
To generationer815,- kr
Instrumentstarter325,- kr
Opkrævning kommer i E-boks til betaling d. 1. i måneden.

Guitar, akustisk

Instrumentet:
Den akustiske guitar er et meget populært instrument, som bruges i rigtig mange sammenhænge indenfor klassisk og rytmisk musik. Vi tilbyder undervisning på både klassisk/spansk og westernguitar. Instrumentet har mange udtryksmuligheder lige fra stemningsfuld, klassisk sologuitar og flamenco med attitude - til følsomme popsange eller hårde rockede rytmer.

Undervisningen:
I undervisningen vil vi arbejde med mange forskellige teknikker, som vil give dig et solidt fundament, uanset hvilken vej du med tiden gerne vil. Der vil blive gennemgået ting som f.eks. akkorder, noder, tabulatur, fingerspil, strums, omstemning og musikteori. Vi vil ofte spille til musikvideoer eller backing-tracks, som gør dig klar til at spille i en større sammenhæng. Du kan enten spille alene eller på hold med andre. Så om du bare vil bruge guitaren som en fantastisk måde at slappe af på derhjemme, til at spille rundt om lejrbålet med vennerne eller i fedt band, er guitaren sikkert noget for dig.

Du kan gå til guitar fra omkring 2. klasse. Yngre elever kan evt. starte på ukulele, som minder om guitaren men er noget mindre og har færre strenge.

Guitar-starter (2.- 7. kl.):
Skal du starte på guitar er vores guitar-starterhold lige noget for dig!
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris. Se mere om vores guitar-starterhold her.

Sammenspil:
Tilmelder man sig holdundervisning, vil man naturligt lave sammenspil der. Den akustiske guitar har derudover mulighed for at indgå i f.eks. rockbands eller guitarorkestre.

Andet:
Akustiske guitarer kan lejes af musikskolen. Ved køb af instrument anbefales det at elev/forældre snakker med læreren.
OBS Tilbydes også som To generationer-fag, hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte os, for at få råd i forhold til valg af fag. Du kan også bruge supersøgeren øverst på denne side til at fremsøge mulige tilbud i forhold til alder og ønsket undervisningssted.

Ring til kontoret på telefon 76 29 31 05