LMS festival

KOM TIL DEN STØRSTE LMS MUSIKFESTIVAL NOGENSINDE

Gå ikke glip af verdens største musikfestival for børn og unge, når Levende Musik i Skolen, Horsens Kommune, Odder Kommuner og Jeunesses Musicales International sammen afholder LMS Musikfestival 1.-3. oktober 2019.
14.000 børn, tre dage med tre festivaler i én og hele to værtskommuner. Årets LMS Musikfestival bliver ikke bare den hidtil største på dansk grund, men faktisk den største af sin slags i verden.

Nabokommunerne Horsens og Odder er gået sammen om værtsskabet, så der bliver godt gang i samarbejde og busser frem og tilbage mellem koncertsteder og hoteller.

For festivalgæsterne vil festivalen fordeles med to dage i Horsens og én i Odder, og selvfølgelig hyggelig, fælles bustransport for de overnattende.

Som noget helt nyt vil festivalen også være vært ved den internationale festival YAMsession, der afholdes hvert år i skiftende lande. Når Danmark i år bliver vært, betyder det flot fremmøde af musikorganisationer og musikgrupper fra det store udland, og også at det internationale prisshow YAMaward vil åbne festivalen.

Selve festivaldagene vil som altid byde på et væld af koncerter, faglige inputs og netværksmuligheder, så alle festivaldeltagere kan komme berigede hjem. Udover selve skolekoncertfestivalen og den internationale YAMsession holder Levende Musik i Skolen festival for sine familiekoncertkommuner, hvor lokale børnehaver og børnefamilier bliver inviteret med som publikum.

Vi glæder os til at fejre de mange skolekoncerter sammen med alle vores aktive skolekoncertkontakter fra hele landet, alle de dygtige musikere samt vores internationale samarbejdspartnere.

Kom og vær med den 1.-3. oktober 2019
Læs  artikel i Horsens Posten om LMS-festivalen HER