Kristian Selnes - violinlærer

Kristian Selnes

På Horsens Musik- & Balletskole er vi ikke bange for at ansætte nyuddannede. Især ikke, når de er så kompetente, som Kristian Selnes, der er vores ny violinunderviser. Kristian har erfaring med både soloundervisning og ensembleledelse. Han vil derfor komme til at have soloelever, samt indgå i et team sammen med Tine Bæk Madsen omkring Horsens strygerne. Vi ser frem til at få Kristian ombord efter sommerferien.  Tag godt imod ham.

Thomas Larsen Späth, Musikskoleleder

Kristian:
Hej, mit navn er Kristian, og jeg er violinist og ny lærer i Horsens Musikskole. Jeg er utroligt begejstret over at have fået muligheden for at være en del af det fantastiske musikmiljø i byen og ser frem til at møde alle elever og kolleger.

Jeg kommer oprindeligt fra Norge, men har boet i Aarhus i næsten tre år, hvor jeg har studeret på Det Jyske Musikkonservatorium. Jeg har tidligere studeret på Musikhögskolan Ingesund i Sverige og har deltaget i mesterklasser i forskellige lande, herunder Italien, Tyskland og Polen. Musik er min store passion, og jeg nyder at spille alle typer musik! Jeg bruger mesteparten af min tid på at spille klassisk musik i forskellige orkestre og i min strygekvartet. Derudover spiller jeg også tango, folkemusik og lejlighedsvis i bigband.

Jeg ser frem til vores kommende møder!