Strygerne på Tysklandstur

Grete Granerud dirigerer strygerne til Galle 2023

Horsens Strygerne fra Musik- & Balletskolen rejser til Tettnang ved Bodensøen henover pinsen 2023. Her skal de mødes og øve sammen med elever fra Städtische Musicschule Tettnang og spille koncert i de historiske rammer på det berømte slot Neues Schloss Tettnang. Turen byder også på sightseeing til Bodensøen og historiske middelalderlandsbyer i området, ligesom vi også er inviteret til officiel festmiddag på slottet.

Aftalen er kommet i stand gennem Musik- & Balletskolens nye violinlærer, Tine Bæk Madsen, som har undervist i Tettnang i 15 år, inden hun valgte at vende tilbage til Danmark, og få ansættelse ved Horsens Musik- & Balletskole.

Turen støttes af Schurs Støttefond, Familien Hede Nielsens Fond, Horsens Folkeblads Fond, Toyota Fonden, og Musik- & Balletskolens Støttekreds.