Klarinet

Klarinetten tilhører træblæserfamilien ligesom bl.a. tværfløjten og saxofonen, men som den eneste af de instrumenter er den lavet af træ. Du kender den sikkert som det sorte, slanke instrument med de mange sølv
klapper på, som rummer både de mørke, varme toner og de høje, lyse toner.
Klarinetten bruges i mange genrer som f.eks. kammermusik, jazz og folkemusik, og i orkestre som f.eks. big band og harmoniorkester. Den har ofte en fremtrædende rolle i musikken med sit store toneomfang (næsten fire
oktaver) og sin evne til at spille meget kraftigt og meget svagt - meget solistisk og meget diskret.

I undervisningen tager vi udgangspunkt i den klassiske klang, men spiller alt fra danske sange, pop, folkemusik og klassiske værker alt efter din interesse.
I begyndelsen spiller vi små melodier og øvelser fra en bog der hedder Klarinet-Stafet Bind 1.

Vi spiller også kendte sange, små og store værker skrevet for klarinet.

Fra 7 år

Klarinet-starter (2.-4. kl.)
Skal du starte på klarinet er vores klarinet-starterhold lige noget for dig!
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris. Se mere om vores klarinet-starterhold her.

Sammenspil:
Som klarinet-spiller kan du gratis deltage i SpilOp'erne - og senere Hovedgård Skoleorkester - eller i andre sammenspilshold i Musikskolen.

Andet: Tilbydes også i Hovedgård som To generationer-fag , hvor du kan lære at spille sammen med din mor, far eller bedsteforælder. Læs mere HER

Tid:

Sted:
Hovedgård

Lærer:
Mette Leicht Lund

Klarinet
Sæson 2023/24

20 min solo
25 min solo1375,- kr
25 min solo - for elever over 25 år1900,- kr
To generationer1600,- kr