Saxofonstarter (2.-7. kl.)

Skal du starte på sax er vores saxofon-starterhold lige noget for dig!
På starter-holdene får du mere tid til en mindre pris.

Hvis der ikke umiddelbart er et hold, der passer til dig, kan du stadig melde dig til saxofon på hold. Tilmeld dig via denne side og vælg ”hold”, så ser vi om vi kan sammensætte et hold til dig

Instrumentet:
Saxofonen er blandt de smukkeste instrumenter og betager mange med den bløde klang.
Saxofonen er meget populær og høres ofte i pop, rock og især jazz musik, men også i folkemusik og klassisk musik.

Det er forholdsvis enkelt at lære at spille på saxofon, og der er mulighed for sammenspil i mange varianter.

Det kræver en vis fysik at håndtere saxofonen, men det bliver man vejledt i.
Vi arbejder med blæser-teknik og klang, gehør, rytmer, noder, improvisation og meget andet.

Så det er bare at komme i gang.

Anbefalinger:
Du skal have en saxofon af en god kvalitet, og på musikskolen kan du leje en god saxofon. Det første år på starterhold lejer man instrumentet til ½ pris.
Vent med at købe en saxofon til du har talt med læreren. Rådfør dig også med læreren før udskiftning til en bedre saxofon eller hvis saxofonen skal repareres
.

Saxofonstarter (2.-7. kl.)

Opkrævning kommer i E-boks til betaling d. 1. i måneden