Pavel Herera Duquesne - danselærer

Pavel Herera Duquesne

Horsens Musik- og Balletskole har ind imellem brug for vikarer, når nogle af de faste undervisere søger orlov. Det er dog ingen sag, når vi kan få vikarer som Pavel Herrera Duquesne. Han er en meget erfaren underviser, der kommer med stor praksis-erfaring som professionel danser. Vi har allerede haft fornøjelsen af at have Pavel på besøg tidligere, og glæder os til at have ham i huset det næste års tid.
En varm velkomst til Pavel, som ny vikar i balletskolen.

Thomas Larsen Späth, Musikskoleleder

Pavel:
Mit navn er Pavel Herrera Duquesne er 41 år, og er oprindelige fra Cuba. Jeg flyttede til Danmark for 16 år siden, hvor jeg bosatte mig i Vejle. Jeg startede med at danse allerede da jeg kun var 6 år. Senere blev jeg uddannet som danser og koreograf i Cuba. Jeg underviser i flere forskellige stilarter, men min passion ligger hos moderne og contemporary dans.

Jeg har været medlem af flere dansetrupper i mit hjemland Cuba. Her i Danmark har jeg danset på flere teater, på både store og små steder - heriblandt Vejle musikteater og Århus musikhus. Har i de sidste m år undervist på flere kulturskoler rundt om landet f.eks. Ringkøbing-Skjern, Ishøj og Silkeborg Kulturskoler.

Jeg ser frem til at dele min viden, min kunnen og min glæde med mine elever. Intet glæder mig mere end at tage nye dansere ved hånden og føre dem ind i den fantastiske danseverden