Tine Bæk Madsen - violinlærer

Tine Bæk Madsen

Horsens Musik og Balletskole er glad for at kunne tiltrække dygtige undervisere. Nogle gang kommer disse langvejs fra. Det er en kæmpe gave, da de bidrager med god erfaring, ny inspiration og nogle gange også nyt netværk. Således er Tine Bæk Madsen ikke bare en dygtig underviser, men har også hjulpet os med at bygge bro til en tysk musikskole, som vi allerede er ved at etablere et nyt spændende samarbejde med, som vores strygere forhåbentlig kommer til at nyde godt af.
En varm velkomst til Tine, som vores nye underviser i Suzuki-violin.

Thomas Larsen Späth, Musikskoleleder

Tine:
Jeg er klassisk violinist uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium og har i alt 40 års erfaring som underviser på først danske og siden sydtyske musikskoler, hvor jeg de sidste 24 har boet og arbejdet i det smukke område omkring Bodensøen. Der har jeg undervist børn fra tre års-alderen, unge og voksne på alle niveauer i både kommunalt og privat regi, ledet strygeorkestre og Suzuki fællestimer.

Jeg holder af at lytte til, spille og undervise i både klassisk og fiddle-musik og lytter gerne til jazz. Jeg underviser både efter Suzukimetoden, og anvender også andre metoder bl.a. inspireret af den kendte violinpædagog, Sheila Nelson. Desuden har jeg spillet i forskellige professionelle orkestre og kammermusikensembler. Jeg er derudover uddannet familylab- seminarleder hos Jesper Juul og Mathias Voelchert i Tyskland samt eksamineret familie-og psykoterapeut mpf fra Dansk Familieterapeutisk institut og har arbejdet med familier de sidste 10 år.

Jeg er netop vendt tilbage til Danmark i år for at være tættere på min datter, svigersøn, barnebarn og kommende børnebørn. Fritiden tilbringer jeg gerne i naturen, i familie eller gode venners selskab.